Vädlens bästa ridlektion 16/3-2012

HEJ

Jag e glad och inte lite utan jag e gladare än jag någonsin varit förut :D jo jag red en bra häst i går och hästens namn är Lucill. åå jag kan inte sluta le jag red henne i går och det gick jätte bra :D Hon var väldigt fin och aa jag har aldrig varit gladare :D hihi ! åå jag e såå glad  !!! III åå jag dör ! och Antonia ( ridläraren ) sa att jag e så perfekt för henne för när hon vill sticka så e jag lugn och gör vad jag behöver och inte bir rädd och drar i inertygeln och när Antonia sa så så blev jag varm i hela kroppen ! :D åå Min Lucill bara min ! och efter ridningen fick jag också beröm av några kompisar och då blev jag ännu gladare (tack tjejer )  och jag tror nog jag får Lucill nästa vecka också ! :D det sa Antonia iaf så jag tror det :) och nu tänkte jag skriva hela ridlektionen så om du inte vill läsa det läs inte från och med nu ! :P

Jo vi började som vanligt ställa up på medellinjen då stod hon lungt men om jag bara tryckte pytte lite med sänkeln så började hon gå :P men Antonia sa att vi skulle skritta ut så det gjorde vi Ite först sen Lucill efter som Ite och Lucill är bossar över dom andra stona men då skulle vi bara rida runt ridhuset lite. Då så tyckte Lucill det var kul men lite läskigt men jag lugnade ner henne så det gick bra och vi red mellan hagarna också jätte mysigt :3 och sen när vi var i ridhuset igen så skulle vi först gå 2 meter innanför sen ut på spåret sen tillbacka 2 meter innanför och ut på spåret osv någran gånger , sen så skulle vi dela os lika på vålterna och trava ( då fick jag Lucill på tygeln ) sen skulle vi minska och öka vålten i skritt, sen så skule vi vända genom vålten några gånger, sen så skulle vi göra en ny grej vi inte gjort förut jo vi går ju på 2 volter på en e det 5 st och andra 6 st då så sa Antonia att alla skulle förbereda galopp sen så skulle voltem med 5 st galopera sen när hon sa till skulle vi sakta av och då börjar andra volten galopera på direkten . e lite svåra att förklara men men ... När  jag skulle galoppera kändes det bra jag skulle bara dra lite i ytertygeln så att hon inte skulle sticka det gick väldigt bra ! :D sen så höl vi på så ett tag sen så galoperade vi i andra varvet också det gick också bra.  sen så gjorde vi lite annat sen så pratade Antonia med alla då så sa hon att jag var perfekt för Lucill ! och hon var nöjd och sånt JIPPIE ! men det var vell det mästa som hände hon var jätte duktig och jag e supernöjd :) aja det var det

PUSS

 
ÄLSKAR DIG GUMMAN DU E BARA BÄST :') SERIÖST JAG BÖRJAR GRÅTA :')
PUSS LUCILL ! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0